Zmysłowe Chłodne Lato

Chłodne Lato - najwyrazistsze z typów letnich, delikatniejsza i nieco mniej nasycona siostra Chłodnej Zimy. Chłodna, zatem wszystko co ma w sobie nutę ciepła odpada (ludzkie oko jako najcieplejszy odbiera kolor pomarańczowy), natomiast prawie wszystko co chłodne (błękitne tony) będzie dobre - prawie, bo jest to typ zgaszony, więc trzeba uważać z intensywnymi kolorami. Po szczegóły zapraszam poniżej 😉


Kolorystyka Chłodnego Lata kojarzy mi się z tym momentem, kiedy w upalny letni dzień - gdy z nieba leje się żar, nadchodzi ta upragniona chmura i przynosi ze sobą powiew chłodu, nie jest na tyle duża, aby przysłonić całe niebo, ale wystarczająco duża i gruba, aby uniemożliwić promieniom słonecznym przebicie się. Wtedy ta poświata, która normalnie oślepia nas, znika, a kolory stają się odrobinę żywsze, kontury ostrzejsze, choć wciąż dostrzegalna jest nuta szarości.

Konstytutywna cecha - typ chłodny, czyli tak jak pisałam we wstępie, wszelkie ciepłe barwy odpadają, kolejna ważna cecha - typ zgaszony, czyli odcienie chłodne zawierające nutę szarości, średnionasycone. Chłodne Lato ma nieco wyrazistszą urodę niż Zgaszone i Jasne Lato - oprawa oka jest ciemniejsza, a cera nieco czystsza niż u Zgaszonego Lata, dzięki czemu Chłodne Lato może pozwolić sobie na ciut żywsze kolory niż poprzednio omawiany typ. Również ze względu na pokrewieństwo z Chłodną Zimą ten typ może sięgać po niektóre nasycone barwy, takie jak np. fuksja.
Włosy typowego Chłodnego Lata mają popielate odcienie od średniego blondu po ciemny brąz, brązy mogą mieć delikatne rudawe/złotawe refleksy; oczy to głównie wyraźnie niebieskie tęczówki, a także szare, szaroniebieskie, zielononiebieskie, szarozielone; cera to beże, ale głównie z wyraźnie widocznymi różowymi tonami.
W szafie Chłodnego Lata powinny znaleźć się przede wszystkim chłodne róże (np. fuksja, lilaróż, pudrowy, cukierkowy róż), delikatne, chłodne fiolety (np. lawendowy, barwinkowy, przygaszony ametyst), a także czerwienie wpadające w róż (np. malina, truskawka, arbuz). Oczywiście nie może zabraknąć koloru niebieskiego, pod warunkiem że nie będą to mocno nasycone i ciepłe odcienie (jak np. akwamaryna, cyjan ,turkus, elektryczny niebieski, kobalt - tych unikać). Dobrze będzie zaprzyjaźnić się z chłodnymi, delikatnymi tonacjami zieleni (np. morski, cyraneczka, jasny szmaragd, zieleń leśna, grynszpan). Z brązów sprawdzą się oczywiście te chłodne i szarawe (np. kawowy, taupe, różowy taupe, khaki), z żółci jedyną opcją jest delikatny, pastelowy żółty w chłodnym odcieniu, "pamarańczów" najlepiej unikać. Biel nie jest zabroniona, ale wyłącznie w towarzystwie innej barwy, czerń najlepiej zastępować granatem, a jeśli już musi się pojawić, to lepiej aby inny (korzystniejszy) kolor dominował. Połączenia barw w zestawach Chłodnego Lata powinny być stonowane - żadnych kontrastów. Ze wzorów świetne sprawdzą się motywy kwiatowe. 🌷🌸🌺🌹💐
Jak widać powyżej, wśród przykładów wskazałam blondynkę. Z początku myślałam, że wszystkie jasne blondynki to Jasne Lata, ale zrozumiałam, że niekoniecznie tak musi być. Jasne Lata to blondynki, które z natury mają jasne blond włosy, a Chłodne Lata, to te popielate, inaczej mysie blondynki. Stąd te drugie, aby dodać sobie uroku, farbują włosy na jasny, czasem platynowy odcień (obok Rebecci innym przykładem jest Denise Richards). Jak widać, nie wygląda to źle, ale jednak można dostrzec różnicę - blond Chłodne Lata mają wyraźnie różową lub szarawą cerę, jest ciemniejsza, oprawa oka w porównaniu z włosami wydaje się być ciemna (głównie wyraźnie ciemne brwi), a także mają dużo ciemniejszy odrost 😉

By być konsekwentną - poniżej tradycyjne porównanie typów siostrzanych, tym razem Chłodnego Lata oraz Chłodnej Zimy. 

Lauren Graham - Chłodna Zima                                                  Emily Blunt - Chłodne Lato                                     

Najpierw cecha wspólna - chłodna.
Cera: zarówno Lauren jak i Emily mają wyraźnie widoczne różowe tony, które u innych chłodnych typów nie są tak wyraźne;
włosy: w pierwszym przypadku mamy kruczoczarne, w drugim popielato-brązowe bez rudych/złotych refleksów;
oczy: zazwyczaj po oczach również można rozpoznać "temperaturę" danego typu, choć nie zawsze tak jest, zatem nie powinno się nimi sugerować, a raczej traktować jako ewentualne dopełnienie informacji, tu akurat wszystko się zgadza - Lauren ma błękitne tęczówki, a Emily szare, które wyglądają na niebieskoszare.
Czysta vs Zgaszona.
Cera: w miejscu gdzie ramiona obu Pań się stykają, wyraźnie widać zgaszoną naturę Emily, która objawia się poprzez nutę szarości, cera Lauren jest gładka, mleczna, przy niej cera Emily wygląda jakby była delikatnie oprószona szarością;
włosy: tutaj obie Panie mają różny kolor włosów, ale czerń Lauren jest głęboka, intensywna, i nawet jeśli są farbowane, to jej to pasuje, Emily ma popielate brązowe włosy, kolor nie jest intensywny, trochę jakby wyblakły, gdzieniegdzie widać delikatne blond pasemka i to również pasuje Emily, wszystko wygląda naturalnie, pięknie i niepowtarzalnie;
oczy: Lauren ma wyraźnie niebieskie oczy, a u Emily wyraźnie widać szarość, ale u Chłodnych Zim kolor tęczówki może być różny, a u Chłodnych Lat intensywnie niebieskie oczy są bardzo popularne, zatem w tym przypadku oczy najmniej rozstrzygają w tej sprawie. 
Kontrast.
Z tego względu, że cera zimowej Lauren jest czysta, mleczna, a włosy mają intensywny, ciemny kolor, kontrast między cerą a włosami i oprawą oka jest duży. Natomiast beżowa, szarawa cera Emily, brązowe, mniej intensywne włosy, sprawiają, że ten kontrast jest dużo mniejszy, nawet mimo tego, że brwi Emily są grubsze i wyraźniejsze niż u Lauren.

Do omówienia został ostatni typ letni, czyli Jasne Lato. Tym samym będzie to koniec z 12 typami analizy kolorystycznej, ale nie będzie to koniec z samą analizą kolorystyczną. 

Pozdrawiam,

Komentarze