Jaka jest Jasna Wiosna? krótka charakterystyka

Po ogólnym wstępie czas na bardziej szczegółowe charakterystyki poszczególnych typów kolorystycznych. Na początku chciałam zmieścić to w 4-ech postach. Niestety, przygotowanie czegoś takiego wymaga sporo czasu, a ja nie mam zwyczaju działania na pół gwizdka, poza tym jeden typ zajmuje już sporo miejsca, co w zupełności wystarcza na jednego posta. Ale - co z tą wiosną?

Zanim przejdę do szczegółów, zaznaczę jeszcze tylko, że nie jestem profesjonalistką, sporo naczytałam się na ten temat, wiem jak bardzo jest to pomocne w wyrażaniu własnego stylu, zatem tym czego się dowiedziałam pragnę się z Wami podzielić. Charakterystyki będą orientacyjne, domyślam się, że na ich podstawie nie będzie dało się rozwiać wszelkich wątpliwości, ale starałam się, aby były one jak najbardziej pomocne. Zaczynajmy!

Jasna wiosna - delikatna, ciepła, świeża, głównie pastelowa, kolorowa. Tak chyba można by określić ten typ urody. To co ważne i jest wielokrotnie podkreślane - jasna wiosna nie jest kontrastowa, włosy, cera i oczy ze sobą nie kontrastują, oprawa oczu jest delikatna. Powinno to odzwierciedlać się w kolorystyce i doborze jej ubioru oraz makijażu.
Biel TAK, czerń NIE. Zapominamy o szarościach i ciemnych kolorach. Sięgamy po kolory jasne, czyste i oczywiście ciepłe. Najpiękniej będą się prezentować pastele, kolory nazywane przeze mnie jogurtowymi - np. morelowy, brzoskwiniowy, waniliowy, kremowy 😉 Ponadto sięgamy po takie odcienie jak baby blue, baby pink, aqua, jasny gruszkowy, a z mocniejszych np. żonkilowa żółć, fuksja, zieleń irlandzka, koralowy.


W rubryce "Sięgaj po" umieściłam tylko kolory przykładowe, które nie stanowią całej dostępnej gamy dla danego typu. Te kolory najkorzystniej wpływają na odbiór urody i z powodzeniem mogą dominować w ubiorze. W rubryczce "Unikaj" umieściłam przykłady kolorów, które będą oszpecać, działać na niekorzyść osoby będącej przedstawicielem danego typu.
Mam nadzieję, że pomogłam, zostawcie po sobie ślad 😊

Pozdrawiam, 

Komentarze